گالف دارو - داروخانه اینترنتی

تفکر مثبت و تاثیر آن بر زندگی

تفکر مثبت و تاثیر آن بر زندگی

 

 

تاثیر مثبت اندیشی در زندگی هر انسان آنقدر زیاد است که می توان گفت به نوعی آینده یک فرد را رقم زده و سبب می شود مقدمات موفقیت و کامیابی برای او فراهم شود.
مثبت اندیشی به عنوان الگوی رفتاری درست در جامعه شناخته می شود. البته باید توجه کرد که فقط مثبت اندیشی نیاز نیست بلکه فرد باید یاد بگیرد در تمام مراحل زندگی یک نگرش مثبت داشته باشد تا قدرت فکر مثبت را درک کند و موفقیت را تجربه کند.
مثبت اندیشی برای سرعت بخشیدن به آرزوهایتان بهترین راه حلی است که می توانید انتخاب کنید، اگر شما پندار نیک داشته باشید به دنبال آن کردار نیک هم خواهید داشت و اینگونه به تمامی خواسته های خود در زندگی پیش رویتان خواهید رسید.

 

مثبت اندیشی چیست ؟

 

 

جالب است بدانید که تاثیر مثبت اندیشی در جنبه های مختلف زندگی و همینطور در جسم انسان پدیدار می شود.

همانطور که می دانید ذهن انسان از قدرت بالایی برخوردار است در نتیجه اگر توانستید با مثبت اندیشی بسیاری از غیرممکن ها را ممکن سازید، تعجب نکنید.

طبق تحقیقاتی که طی سال ها بدست آمده است نگرش مثبت و تفکراتی که یک انسان دارد به میزان قابل توجهی آینده او را مشخص خواهد کرد.
در حقیقت این جمله بدین معناست که اگر شما یک فرد مثبت اندیش باشید ناخودآگاه زمینه اتفاق های مثبت در زندگی برایتان فراهم خواهد شد .

 این یک حقیقت مسلم است که افکار شما زندگی تان را شکل می دهد، منفی و یا مثبت فرقی ندارد در واقع شما باید بدانید هر آنچه که در زندگی شماست خودتان آن را جذب نموده اید و به آن بال و پر بخشیده اید. 

مثبت اندیشی در هر حیطه ای از زندگی می تواند مفید و کارآمد باشد، شما زمانی که در مورد عشق، ثروت، سلامتی و … مثبت بیندیشید بدون شک تمامی این مسائل برای شما آرامشی عمیق به بار خواهند آورد.

شما با مثبت اندیشیدن می توانید هر آنچه را که مایل هستید را به سمت خودتان جذب کنید شما به هرچیزی که فکر می کنید می توانید برسید و این تنها با مثبت اندیشی مهیا می شود، در نتیجه در مورد تمامی مراحل زندگی خود اندیشه مثبت داشته باشید

 

 

 

 

 

 

 

مثبت اندیشی و سلامت روان

 

 

همه می دانیم که این جهان و زندگی سرشار از نعمت های فراوانیست که هیچگاه تمام نمی شوند.

تمام انسان ها این حق را دارند تا از این نعمت ها استفاده کنند و شاد زیستن را تجربه نمایند. اما نباید فراموش کرد که دستیابی به موفقیت و شادی تنها به یک چیز بستگی دارد و آن همت و تلاش خود انسان است.

 بدون شک همه این جمله را شنیده ایم که ” تو همانی که می اندیشی ” در واقع ذهن و روان انسان سرچشمه همه چیز است و این قدرت ذهن است که از ما یک فرد موفق خواهد ساخت و یا دقیقا برعکس عمل خواهد کرد.

 

 

 

تاثیر مثبت اندیشی و سلامت روان از جمله موضوعات مهم و قابل بحث در این زمینه است که ضرورت مثبت اندیشی در زندگی را بیان می کند.

اگر توانایی مثبت اندیشی در یک فرد بسیار ضعیف شده است می توان با استفاده از راهکارهای مثبت اندیشی در زندگی و روش های نوین علم روانشناسی آن را بررسی و درمان نمود.

 

 

ضرورت مثبت اندیشی و سلامت روان

 

 

در رابطه با تاثیر مثبت اندیشی و سلامت روان، روانشناسان بر این باورند که اندیشه هر فرد تعیین کننده کیفیت زندگی اوست.

این افکار و اندیشه ها هستند که سبب موفقیت یا شکست، سلامتی یا مریضی و خوشبختی یا بدبختی ما می شوند.

 

با مثبت اندیشی و استفاده از جملات مثبت و پرانرژی انسان یک زندگی کاملا متفاوت را تجربه می کند.

اندیشه های مثبت به طرز چشمگیری توانایی و اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهند در حالیکه افکار منفی حقارت، ناتوانی و بسیاری از امراض روحی و روانی را برای وی به وجود خواهند آورد.

 

مثبت اندیشی و سلامت روان هیچ جایگاهی در زندگی افراد عبوس و لجباز که درگیر خودخواهی و کینه توزی می باشند و دوستان کمی دارند، نخواهد داشت.

وقتی ما اندیشه های منفی را در ذهن می پرورانیم چندین بار در طول  روز در ذهنمان تکرار خواهند شد و افکاری قوی تر و اثرگذار تر را به وجود خواهند آورد. بدین ترتیب حتی بدون اینکه متوجه شویم بخش قابل توجهی از توانایی های بالقوه و بالفعل خود را از دست می دهیم.

 

طی این روند نه تنها از لحاظ سلامت روان کاملا رد خواهیم شد بلکه نشانه های آن در جسم نیز پدیدار خواهند شد و یک فرد کم اشتها، مبتلا به بیماری های مختلف قلبی، فشار خون و … ، بدخواب و کاملا ناتوان خواهیم شد.

این سموم حاصل از افکار منفی است که علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن سلامت روانی با ایجاد احساساتی مانند خشم، ترس، نگرانی و … سلامت جسم را نیز به نابودی خواهد برد.

 

بکارگیری جملات انرژی مثبت یکی از مهم ترین راهکار های مثبت اندیشی

استفاده از جملات مثبت و پرانرژی و جملات انگیزشی امواجی قوی و نیرومند را به ذهن و روح تزریق می کنند که می توانند شکل زندگی را کاملا تغییر دهند.

انسان هایی که موفقیت را تجربه می کنند، از تاثیر انرژی مثبت کلمات و همچنین تاثیر مثبت اندیشی بسیار آگاهند و آن ها را به طور مداوم در زندگی روزانه خود بکار می برند.

 

ما می توانیم با استفاده از جملات مثبت حال خوب را بین همه اطرافیانمان پخش کنیم. این امر بخصوص با جایگزین کردن بسیاری از جملات مثبت و پرانرژی به جای جملات منفی و درست صحبت کردن می تواند فراگیرتر شود.

 

 

 

مثال هایی از بکارگیری جملات تاکیدی مثبت

 

 

به جای استفاده از جملات منفی از جملات مثبت و پرانرژی استفاده کنید.

 

 

جملات منفی                                                     جملات مثبت

  • خسته نباشید                                           خدا قوت
  • خدا بد نده                                               خدا سلامتی بده
  • غم آخرتون باشه                                        شما را در شادی ها ببینیم
  • قابل نداره                                                 هدیه برای شما
  • گرفتارم                                                    در فرصت مناسب با شما خواهم بود
  • شکست خورده                                         باتجربه
  • فراموش نکنی                                          یادت باشه

 

 

 

برای اینکه امید و انگیزه بیشتری داشته باشید و تاثیر مثبت اندیشی را بهتر درک کنید، باید به شدت از افکار خود مراقبت کنید چرا که این افکار انسان می باشند که احساس و رفتار او را هدایت می کنند.

برای هدایت شدن به سمت انرژی های مثبت می توان به مطالعه جملات انگیزشی به عنوان یکی از راهکارهای مثبت اندیشی پرداخت.

 

 

 

مطالعه نمودن جملات انگیزشی در زمانی کوتاه می تواند موجبات پیشرفت و ارتقای انگیزه فرد را فراهم کند.

 

در حقیقت باید این موضوع را باور داشت که جملات انگیزشی موفقیت یا جملات تاثیرگذار و مثبت از متن هایی به شمار می روند که زندگی انسان را به سمت بهتر شدن و رسیدن به اهداف و آرزو های بلندمدت سوق می دهد و تاثیر مثبت اندیشی را بهتر نمایان خواهد کرد.

 

جملات انگیزشی موفقیت به عنوان یک راه گشا در سخت ترین دوران زندگی خواهند بود و در اکثر مواقع این توانایی را داشته اند تا مسیر ذهنی یک فرد را به طور کلی تغییر دهند. پس بهتر است این فرصت را به خود بدهید تا با الهام از این جملات تاکیدی مثبت روند ذهنی و در نهایت مسیر زندگی خود را تغییر دهید.

 

مثال هایی از جملات انگیزشی تاثیرگذار در زندگی

 

  • اگر جاده ‌ای پیدا کردید که هیچ مانعی در آن نبود، به احتمال زیاد آن جاده به جایی نمی ‌رسد.

 

  • موفقیت ‌هایی که نصیب افراد صبور می ‌شود، همان‌ هایی هستند که توسط افراد عجول رها شده اند!

 

  • مشورت هنری است که به کمک آن می‌ توانید همه را به همکاری با خود وا دارید.

 

  • هنر گوش دادن را فرا گیرید. فرصت‌ ها گاهی به آهستگی در می ‌زنند.

 

  • بهانه‌ ها رویا های تو را به گرد و خاک تبدیل می ‌کنند!

 

  • بهانه ‌ها را بذار کنار

 

  • چالش ها برای سرگرم کننده کردن زندگی هستند و غلبه بر آن باعث معنادار شدن زندگی

 

  • از کسی که ده هزار حرکت رو یک بار تمرین کرده نمی ترسم. از کسی می ترسم که یک حرکت رو ده هزار بار تمرین کرده!

 

  • و …

 

 

 

مثبت اندیشی و قدرت ذهن

 

 

 

 

 

 

 

قدرت ذهن و افکار انسان نقش بسزایی در زندگی دارند.

در حقیقت همانطور که قدرت تفکر در انسان موجب می شود که او از موجودات دیگر کاملا متفاوت و متمایز باشد تاثیرات عمیق و شگرفی هم بر روی زندگی او خواهد گذاشت.

بر این اساس نحوه فکر کردن، قدرت ذهن، سازماندهی افکار و غلبه آن ها بر ذهن از نظر روانشناسان بسیار مورد توجه قرار گرفت و آن ها به مطالعه در مورد تاثیر مثبت اندیشی ( Positive Thinking ) در زندگی سوق داد.

همانطور که می دانید افکار انسان در دو دسته مثبت و منفی قرار می گیرند.

در این دسته بندی اعتقاد روانشناسان بر این است که غلبه هر کدام از آن ها بر دیگری می تواند به طور کلی شیوه زندگی انسان را تغییر دهد.

در واقع همین افکاری که به نظر ما خیلی ناچیز یا بی اهمیت می باشند موجب می شود سبک زندگی یک فرد با اطرافیان او کاملا فرق کند و از او یک شخصیت متفاوت بسازد.

طبق این دسته بندی مثبت اندیشی شامل حضور افکار مثبت خواهد بود و دسته ای را دربر می گیرد که اثرات مفیدی را بر روی ذهنیت و رفتار یک فرد خواهد گذاشت و زندگی را بسیار دلپذیرتر و دوست داشتنی تر می کند. ت

اثیر مثبت اندیشی بدین شکل در زندگی با کمتر شدن میزان فشار های روانی، استرس و … است و فرد این توانایی را دارد که با استفاده از قدرت ذهن سریعا خود از شرایط حاد رها کند.

 

 

چنین افرادی با دارا بودن یک حال خوب، تاثیر مثبت اندیشی در زندگی را به خوبی درک می کنند و همیشه ذهن و فکرشان حول و حوش یک زندگی سالم، کسب موفقیت، مثبت اندیشی و شاد زیستن دور می زند.

 

نقطه مقابل این موضوع افکار منفی است که هیجانات منفی را نیز در انسان به وجود می آورد.

افکار منفی در بیشتر مواقع به علت وقایع بیرونی راه اندازی می شوند.

این نوع افکار دارای چسبندگی فوق العاده ای در ذهن می باشند و فرد را بسیار درگیر خواهند کرد.

افرادی که در چرخه چنین افکاری گیر می کنند و تلاشی برای رهایی و خروج از آن ها نمی کنند با مشکلات شدید روانی مواجه خواهند شد.

روانشناسان بر این باورند که بیشتر مشکلاتی که افراد با آن روبرو می شوند از جمله: افسردگی، اضطراب، مشکلات زناشویی و سایر اختلالات و مشکلاتی که در زندگی پیش می آید به دلیل غلبه افکار منفی بر ذهن و روح انسان است.

 

بدین ترتیب تنها راه حل آن مثبت اندیشی و بهره مندی از تاثیر مثبت اندیشی در زندگی است و فرد باید سعی کند خود را در قلمرو افکار مثبت، جملات مثبت و انرژی مثبت کلمات قرار دهد.

 

 

 

چگونه با مثبت اندیشی به خواسته هایمان برسیم ؟

 

 

مثبت اندیشی یکی از بهترین راهکارهایی می باشد که شما از این طریق می توانید به تمامی خواسته های خود برسید.

بدون شک مثبت اندیشی یکی از قوانین کائنات می باشد و شما با اندیشه مثبت در ذهن خود به کائنات دستور می دهید که آنچه در ذهن خود دارید را برایتان مجسم کنند.

افرادی که در تمامی شرایط زندگی خود مثبت اندیشی را به عنوان یکی از بهترین راه حل های خود انتخاب می کنند همیشه موفق و سرزنده هستند، چرا که بسیاری از روانشناسان مطرح دنیا بهترین روش آرامش ذهن را مثبت اندیشی می دانند

یکی از مهمترین مواردی که موجب می شود شما به خواسته هایتان برسید مثبت اندیشی می باشد.

در این راستا شما باید از زندگی خود رضایت داشته باشید، این که تا چه حدی از زندگی خود رضایت دارید مربوط به خودتان می باشد، اما آیا شما می دانید با احساس نارضایتی هیچ کمکی به خودتان نخواهید کرد و تنها کسی که آسیب می بیند خود شما هستید ؟

بر این اساس شما باید بدانید اگر از زندگی خود و حوادثی که در زندگیتان رخ داده است مدام احساس نارضایتی کنید از آنچه که در شرایط فعلی خود هستید بدتر خواهید شد، چرا که نارضایتی شا روی زندگی تان تاثیر نفی می گذارد.

 

 

راهکار های مثبت اندیشی

 

 

در ادامه به بیان برخی از راهکارهای مثبت اندیشی در زندگی برایتان ذکر می شود تا با بکارگیری آن ها بتوانید یک تغییر اساسی در زندگی خود ایجاد کنید.

 

۱.هنگامی که در مورد موضوعی با خودتان فکر می کنید و مکالمات درونی دارید سعی کنید فقط از جملات تاکیدی مثبت و جملات انگیزشی استفاده کنید.
مانند: من می توانم. من توانایی انجام این کار را دارم. من از عهده این کار بر می آیم. من موفق می شوم. من خوشبختم. این بهترین تجربه زندگی من است و …

 

۲.تمامی افکار منفی را از خود دور سازید. ذهن خود را در حالت آرامش نگه دارید و ذهنیت های منفی را رها کنید.
به جای افکار منفی بهتر است به تاثیر مثبت اندیشی و شاد زیستن در زندگی فکر کنید.

 

۳.هنگامی که با دیگران صحبت می کنید از عباراتی استفاده کنید که سرشار از حس احترام، شادی و موفقیت می باشند.

 

۴.قبل از اینکه هر کاری را شروع کنید ابتدا یک نتیجه عالی و موفقیت آمیز را برای آن در ذهن خود تصور کنید.
شک نداشته باشید که اگر با تمرکز و با ایمان کامل این تصور ذهنی را در خود ایجاد کنید

نتایجی خارق العاده از آن خواهید گرفت.

 

۵.حتما در طول روز چندین خط از جملات انرژی مثبت و جملات انگیزشی موفقیت را بخوانید تا به مرور زمان در ذهنتان تثبیت شوند.

 

۶.فیلم های ترسناک، غم انگیز و … را که روحیات شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند و فضای غم آلودی را برایتان رقم می زنند کنار بگذارید و فیلم های شاد و کمدی تماشا کنید.

 

۷.اخبار گوش کنید و روزنامه ها را بخوانید و در مورد علم های روز دنیا اطلاعات مفید و مثبت بدست آورید.

 

۸.با افرادی معاشرت کنید که پر از انرژی مثبت می باشند و به نوعی تاثیر مثبت اندیشی در زندگی آن ها برای شما آشکار است.

 

۹.سعی کنید در ظاهر نیز حالات بدنی خود را به شیوه ای درست حفظ کنید و از خمودگی درآیید.
این کار اعتماد به نفس شما را بالا می برد. و مهم تر از همه اینکه لبخند بزنید و به روی زندگی بخندید تا دنیا به روی شما بخندد و همیشه اتفاقات خوب برایتان پیش آید.

 

۱۰.ورزش کنید، به پیاده روی بروید و از طبیعت اطراف خود لذت ببرید.
دریا و جنگل منابع عظیم انرژی های مثبت روی زمین هستند که روحیه و آرامش عجیبی به انسان می دهند.

 

۱۱.فقط و فقط و فقط مثبت فکر کنید و سعی کنید که در افکارتان تنها نتیجه های مثبت و زیبا را تصور کنید.
اگر در حال حاضر زندگی شما بر وفق مرادتان نیست، عیبی ندارد، ناامید نباشید.
با استفاده از قدرت ذهن، قانون جذب و بهره مندی از تاثیر مثبت اندیشی در زندگی می توانید همه چیز را تغییر دهید.

 

 

مثبت اندیشی و قانون جذب

 

 

 

 

 

 

انسان با تمرکز بر افکار مثبت، انرژی مثبت و کائنات می تواند همه خواسته های خود برسد.
در حقیقت باید اینگونه بیان کرد که یک فرد با مثبت اندیشی ، تمام چیز های مثبت را به سمت خود جذب می کند و بالعکس اگر بر روی چیز های منفی تمرکز کند بالطبع تجربیات و اتفاقات منفی را به سوی خود دعوت خواهد کرد.

 

یک اعتقاد عمیق و اصلی در قانون جذب وجود دارد و آن اینست که انسان و افکار او از انرژی خالص ساخته شده است و به واسطه فراگیری قانون جذب، انرژی مثبت و کائنات می تواند قانون جذب عشق، قانون جذب کائنات، قانون جذب سلامت، قانون جذب ثروت و فراوانی و … را به طور کامل در زندگی خود پیاده سازی کند و از تاثیر مثبت اندیشی بهره مند شود.

 

 

 

روش مثبت اندیشی با بهره مندی از قانون جذب کائنات

 

 

روش مثبت اندیشی و اینکه بتوانید خود را در یک آینده روشن و دلخواه تصور کنید و دیدن تمام چیز های مثبتی که مد نظر شماست با استفاده از قدرت ذهن، موجب می شود تا به آنچه که می خواهید خیلی زود برسید و از تاثیر مثبت اندیشی در زندگی بهره مند شوید.

برای موفقیت در این راه باید تمام افکار منفی را هر چند کم کنار گذاشته و تحت هیچ شرایطی ذهنیت منفی نداشته باشید.

بدین ترتیب قانون جذب کائنات همه چیز را در اختیار شما قرار می دهد و اینکه همیشه این ذهنیت مثبت را حفظ کنید در ضمیر ناخودآگاه شما برای همیشه ثبت خواهد شد.

 

 

و اما ضمیر ناخودآگاه چیست؟

 

 

ضمیر ناخودآگاه هر انسان از سن ۴ ماهگی در دوران جنینی فعالی می شود و تا پایان عمر با او خواهد ماند.
جالب است بدانید که تا قبل از ۳ سالگی این تنها ضمیر ناخودآگاه است که در انسان شکل می گیرد و تقویت خواهد شد و بعد از آن ضمیر خودآگاه شروع به تقویت شدن خواهد کرد.
به همین علت است که ترتیب کودکان در ۳ سال اولیه زندگی آن ها بسیار بااهمیت می باشد.

 

 

 

ضمیر ناخودآگاه چگونه عمل می‌کند؟

 

 

حواس پنجگانه انسان با جمع آوری اطلاعات مختلف آن ها را وارد ضمیر ناخودآگاه می کنند و در تصمیم گیری ها و واکنش های انسان در موقعیت های مختلف تاثیر می گذارند.

در واقع حجم این اطلاعات به قدری زیاد است که ضمیر خودآگاه نمی تواند همه آن ها را درک و پردازش کند اما ضمیر ناخودآگاه با دقت تمام آن ها را زیر نظر دارد.

 

بد نیست بدانید که ضمیر ناخودآگاه انسان در تصمیم گیری ها بسیار احساساتی است چرا که توانایی تشخیص واقعی بودن یا نبودن رویداد ها را ندارد و همه اطلاعات دریافتی را جدی فرض می کند.

برای مثال اگر فردی دلگیر بودن غروب جمعه را باور داشته باشد این حس غربت درون ضمیر ناخودآگاه ثبت می شود بدون اینکه یک دلیل منطقی در ظاهر امر برای آن وجود داشته باشد. در نتیجه مثبت اندیشی در این ضمیر عملکردی بسیار عالی خواهد داشت.

 

 

 

رسیدن به موفقیت و مثبت اندیشی با بهبود تصمیم‌های ضمیر ناخودآگاه

 

 

برای اینکه انسان یک زندگی رضایت بخش داشته باشد و بتواند موفقیت، سلامتی و تاثیر مثبت اندیشی را تجربه کند یکی از مهم ترین نکات، توجه کردن به باور ها، عادات و احساسات می باشد، چرا که نقش مهمی در تصمیم گیری های ضمیر ناخودآگاه دارند.

تا جایی که می توانید باید باور های درست و سازنده و عادات خوب را درون خود رشد دهید و باورهای محدود کننده را از بین ببرید، تا تصمیم های غیر هوشمندانه شما که توسط ضمیر ناخودآگاه گرفته می شوند نیز در مسیری هدفمند و پیروزمندانه حرکت کنند.

 

فراموش نکنید که ضمیر ناخودآگاه این توانایی را دارد که تغییراتی بزرگ در سطح شادی و رضایت شما از زندگی ایجاد نمایند.

اگر روزتان را به خوبی و با انرژی شروع کنید تا پایان روز کسل خواهید ماند و این اتفاق به خاطر اینست که الگوی فکری ضمیر ناخودآگاه شما، تحت تاثیر پردازش اطلاعاتی که از موقعیت شما و اطرافتان دریافت کرده، قرار گرفته است.

 

همه اتفاقاتی که در زندگی ما می افتند مطلقا خوب یا بد نخواهند بود، اما باید توجه کنید که اگر ضمیر ناخودآگاهتان تصمیم بگیرد که اخلاق بدی داشته باشید این اتفاق خواهد افتاد و اگر تصمیم بگیرد که یک فرد خوش اخلاق باشید حتی در صورت بروز بدترین اتفاقات می توانید با آن ها بسیار خوب کنار بیایید و همانند یک دردسر عادی روزانه از کنارش بگذرید.

 

 


ثبت نظر